Czym charakteryzują się przyczepy podłodziowe?
Posiadanie własnej łodzi pozwala na oddawanie się pasji żeglarskiej lub uprawianie motorowodniactwa, w tym także organizowania atrakcyjnych rejsów dla swoich najbliższych oraz podzielających zainteresowania znajomych. Do swobodnego korzystania z własnej jednostki pływającej niezbędne okaże się jednak również dysponowanie odpowiednimi możliwościami przewozowymi, żeby móc dostarczyć sprzęt na akwen, na jakim ma być wykorzystywany.
Co trzeba wiedzieć o przyczepach podłodziowych?
Korzystanie ze sprzętu pływającego jest popularne, a liczba wodniaków systematycznie rośnie. Osoby posiadające motorówki lub jachty muszą jednak dysponować możliwością ich transportowania, ponieważ najlepszym rozwiązaniem, gdy chce się utrzymać jednostkę w dobrym stanie, okazuje się przewiezienie jej poza sezonem do hangaru. Wpływa to korzystnie na kadłub oraz zamontowany osprzęt i wyposażenie, a przy tym umożliwia radykalne zmniejszenie kosztów eksploatacji. Takiej operacji nie da się jednak przeprowadzić bez odpowiednio dopasowanej przyczepy podłodziowej. Musi oba odpowiadać zarówno masie łódki, jak i jej rozmiarom, a jednocześnie posiadać konstrukcję umożliwiającą bezpieczne umieszczenie ładunku i jego prawidłowe unieruchomienie. Duże znaczenie ma też takie zaprojektowanie konstrukcji, by łatwo dało się prawidłowo ustawić środek ciężkości i uniknąć niewłaściwego rozkładu masy. Nie można zapominać o oprzyrządowaniu ułatwiającym załadunek oraz późniejsze wodowanie. Ponieważ elementem operacji jest wprowadzenie przyczepy na tzw. slip, a tym samym wjechanie nią do wody, cała konstrukcja powinna być właściwie zabezpieczona przed ryzykiem korozji, a belka oświetleniowa wykonana w sposób pozwalający na szybki demontaż. Istotne będzie właściwe rozmieszczenie rolek i podpór. Szczególnie ważna okaże się jakość zamontowanej wciągarki.
Na jaką przyczepę podłodziową warto się zdecydować?
Producentem przyczep samochodowych, w tym sprzętu przeznaczonego do przewozu łodzi jest firma Boro ze Skalmierzyc. Oferuje szeroki wybór przyczep podłodziowych o szerokości 2,5 metra i długości dostosowanej do rozmaitych rozmiarów i mas jednostek pływających, w tym modeli o nośności 2700 kg oraz długości użytkowej 6,5 m, 7,3 m, 7,8 m albo 8,2 m. Cała konstrukcja przyczep jest wykonana ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości i zabezpieczona przed korozją przez cynkowanie ogniowe. Wyposażenie stanowią 4 podpory i stabilna dziobnica z wyciągarką Dragon. W przyczepach jest zamontowane koło podporowe oraz nierdzewne linki hamulcowe powlekane teflonem, a także wodoodporne łożyska.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana
Komentarze użytkowników
-
Bernard
Bardzo ciekawa informacja, ale dla większości zbyt uboga. Jako początkujący chętnie poczytałbym o sposobie mocowania łodzi do przyczepki i w jakich miejscach.