Artykuł sponsorowany

Ile kosztuje założenie własnej stacji benzynowej?

Ile kosztuje założenie własnej stacji benzynowej?

Inwestycja w założenie własnej stacji benzynowej to ciekawy pomysł na biznes, który przyciąga zainteresowanie wielu inwestorów, a wpływa na to przede wszystkim stale rosnące zapotrzebowanie na paliwo. Jest to przedsięwzięcie możliwe do zrealizowania, jednak wymaga odpowiedniego zaplanowania – w tym także oszacowania kosztów inwestycji. W artykule staramy się podpowiedzieć, ile może kosztować założenie własnej stacji benzynowej.

Jak założyć własną stację benzynową?

Warto od początku pamiętać o tym, że budowa stacji paliw powinna być przeprowadzona przez profesjonalną firmę. Konieczne jest bowiem doświadczenie, zaangażowanie oraz wiedza specjalistów, którzy dobrze znają branżę i odnajdują się w kwestii montażu zbiorników wraz z niezbędnym osprzętem, zaprojektowania budynku oraz zainstalowania niezbędnych elementów, jak np. podjazdy, a także wykonania prac ziemnych. Można wówczas skorzystać z gotowych projektów stacji paliw lub zlecić indywidualne zaprojektowanie obiektu.

Jakie koszty wiążą się z założeniem własnej stacji benzynowej?

Inwestycja we własną stację benzynową wymaga sporego nakładu finansowego – zarówno, jeśli stacja funkcjonować ma pod własną marką, jak i w ramach sieci franczyzowej. Szacuje się, że średnie koszty budowy oscylują w granicach 2-3 milionów złotych, są one jednak uzależnione od wielu czynników.

Koszty budowy własnej stacji benzynowej zależą m.in. od sprzętu i materiałów, które zostaną użyte podczas robót budowlanych, a także od wyposażenia, które wpłynie na zakres możliwości późniejszego użytkowania obiektu – dodaje ekspert z firmy MiM Zbiorniki.

Stacja benzynowa składa się z takich elementów, jak:

  • budynek stacji – to w nim znajduje się sekcja sprzedaży i kasy. Ponadto służy do prezentowania oferowanych produktów, a na jego terenie często znaleźć można także fragment przeznaczony do świadczenia usług gastronomicznych,
  • wiaty – stanowią one zadaszenie, które znajduje się zazwyczaj nad dystrybutorami i/lub nad pawilonem handlowym. Chronią przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi i zazwyczaj pełnią także funkcję reklamową,
  • dystrybutory – służą do dystrybuowania, odmierzania i obliczania należności za tankowanie. Dystrybutory paliwa dostępne są w wielu wariantach, a ich cena zależy m.in. od stopnia kompatybilności z cieczami oraz prędkości nalewania,
  • zbiorniki – mogą występować w wersji naziemnej lub podziemnej, a służą do magazynowania benzyny, ropy czy gazu,
  • pylon cenowy – przybiera zazwyczaj formę pionowego elementu reklamowego, który zawiera logo stacji i informacje o aktualnych cenach paliw,
  • miejsca parkingowe – dostęp do dużej ilości miejsc parkingowych to podstawa na każdej stacji benzynowej, a postawienie ławeczek i stołów w ich otoczeniu dodatkowo uatrakcyjnia obiekt,
  • dodatkowe wyposażenie – najczęściej obejmuje ono myjnie samoobsługowe, automatyczne, odkurzacze i kompresory.

Jak widać, stacja benzynowa powinna być wyposażona w mnóstwo elementów, które umożliwią wygodne i swobodne użytkowanie. Jej budowa związana jest z koniecznością poniesienia wysokich kosztów, jednak jeśli przedsięwzięcie zaplanowane jest dokładnie i precyzyjnie, stanowi bardzo obiecującą i opłacalną inwestycję.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.