Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak dokonać blacharskiej renowacji samochodu zabytkowego?
Odbudowa samochodu zabytkowego to skomplikowany proces, zwłaszcza gdy oldtimer znajduje się w złym stanie – jego karoseria jest mocno skorodowana albo występują w niej braki, które trzeba uzupełnić. Na szczęście każdemu, nawet najbardziej zniszczonemu autu można przywrócić dawny blask. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak dokonać renowacji blacharskiej samochodu zabytkowego.
Przygotowanie samochodu zabytkowego do renowacji blacharskiej
Przed rozpoczęciem właściwej renowacji blacharskiej trzeba odpowiednio przygotować samochód. Na początku należy dokładnie zbadać stan auta i sprawdzić, czy wszystkie elementy są oryginalne, a także czy nie ma ukrytych uszkodzeń. Warto też poznać historię pojazdu, a w szczególności jego poprzednich napraw.
Następnym etapem jest demontaż samochodu. Należy zdjąć wszystkie elementy karoserii: maskę, błotniki czy drzwi. Ważne jest, aby zachować przy tym ostrożność i nie uszkodzić żadnej części. Warto także skatalogować wszystkie elementy i wykonać dokumentację fotograficzną. Ułatwi to ponowny montaż.
Po demontażu auta przychodzi czas na usunięcie starej powłoki lakierniczej. Można to zrobić za pomocą specjalistycznych środków chemicznych lub metodą piaskowania. Ważne jest, aby usunąć całą farbę i rdzę – niedokładne wykonanie tego procesu może wpłynąć na jakość późniejszych prac.
Właściwa renowacja blacharska samochodu zabytkowego
Po wykonaniu opisanych powyżej czynności można przejść do właściwej renowacji blacharskiej samochodu zabytkowego. Składa się na nią naprawa wszelkich uszkodzeń oraz uzupełnienie brakujących elementów. Wgniecenia usuwa się różnymi metodami: od klasycznego wyklepywania przez naprawę panelową przy użyciu spottera blacharskiego po nowoczesne techniki, takie jak Paintless Dent Repair, czyli wypychanie lub wyciąganie wgnieceń za pomocą specjalnych narzędzi.
Jeśli oldtimer ma braki w karoserii, konieczne jest ich uzupełnienie. Najlepiej zamontować oryginalne części zamienne, jednak ze względu na wiek zabytkowych aut nie zawsze są one dostępne. W takim wypadku niezbędne jest dorobienie brakujących części. To zadanie dla specjalistów, na przykład z firmy zajmującej się renowacją samochodów zabytkowych Carblast. Jej pracownicy są w stanie dorobić wszystkie potrzebne elementy, takie jak listwy, błotniki czy drzwi. Po naprawie uszkodzeń karoserii i uzupełnieniu ewentualnych braków klasyk jest gotowy do kolejnych etapów renowacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana