Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak działa blokada zapłonu?

Samochody to dobra materialne, które relatywnie często padają łupem kradzieży. Producenci pojazdów mechanicznych na ogół zatem dokładają wszelkich starań, aby zmniejszyć ryzyko bezprawnego przywłaszczenia sobie danego auta przez nieuprawnioną osobę. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest blokada zapłonu. Koniecznie dowiedz się więcej na temat roli immobilizera w samochodzie. Pomogą Ci w tym informacje zawarte w artykule.
Czym jest zapłon?
Zapłonem zazwyczaj nazywa się specjalne urządzenie elektroniczne lub elektryczno-mechaniczne odpowiadające za rozpoczęcie procesu spalania paliwa w aucie. Warto mieć świadomość, że w skład tego sprzętu wchodzi szereg różnych części i elementów. Dlatego też cały omawiany system nazywa się często układem zapłonowym. Specjaliści zatrudniani w takich firmach, jak dystrybutor autozabezpieczeń Bemex, wskazują, że zapłon stanowi bardzo ważny element każdego pojazdu mechanicznego. Od sprawności działania tego urządzenia w głównej mierze zależy bowiem możliwość uruchomienia auta (a co za tym idzie, także korzystania z niego). Układ zapłonowy musi pracować przy wykorzystaniu optymalnej mocy. W przeciwnym razie bowiem należy się liczyć z występowaniem określonych trudności w postaci np. trudności z odpaleniem pojazdu czy też nagłego odcięcia zapłonu podczas jazdy.
Sposób działania immobilizera
Mianem immobilizera określa się tzw. unieruchamiacz, czyli specjalne urządzenie, które służy do zabezpieczenia pojazdu przed uruchomieniem przez nieuprawnioną do tego osobę. Sprzęt ten składa się z umieszczonego w pojeździe odbiornika oraz nadajnika wbudowanego w kluczyki. Do włączenia się i wyłączenia elektronicznej blokady silnika najczęściej dochodzi poprzez zbliżenie oryginalnego kluczyka do stacyjki. W tym czasie następuje wymiana sygnałów między czujnikiem wbudowanym w kluczyk a urządzeniem sterującym immobilizerem. Następnie zostaje przesłany kolejny sygnał, sprawdzany przez transponder. Jeśli oba sygnały są identyczne, wówczas blokada zapłonu montowana w autach na Śląsku i w innych regionach Polski ulega dezaktywacji. W przeciwnym przypadku dochodzi do odcięcia zapłonu lub całej elektroniki samochodowej. Zazwyczaj zaleca się stosowanie dodatkowych immobilizerów poza standardowymi zamontowanymi przez producenta danego modelu auta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana