Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak rozpoznać awarię maglownicy w pojeździe?
Maglownica jest newralgicznym elementem układu kierowniczego. Nawet niewielkie jej niedomagania mogą zagrażać bezpieczeństwu na drodze. Jeśli nie wiesz, jak rozpoznać objawy awarii maglownicy w pojeździe, przeczytaj artykuł. Dowiesz się, kiedy koniecznie musisz udać się do doświadczonego serwisu samochodowego, który przeprowadzi regeneracją maglownicy.
Czym jest maglownica w samochodzie?
Maglownica jest istotnym elementem układu kierowniczego. Dlatego, mając na uwadze bezpieczeństwo, już przy pierwszych objawach awarii należy jak najszybciej przeprowadzić regenerację maglownicy. Maglownica – zębatkowa przekładnia kierownicza stosowana jest w autach z przednim napędem (przy napędzie tylnym stosuje się przekładnie ślimakowe, globoidalne, śrubowo-kulkowe). Odpowiedzialna jest za przeniesienie momentu obrotowego z kierownicy na drążki kierownicze, co prowadzi z kolei do skrętu kół. Maglownica podczas eksploatacji narażona jest na liczne drgania przenoszone z kół pojazdu i po pewnym czasie może ulec zużyciu.
Przeczytaj również: Problemy z elektroniką, które wskazują na potrzebę wizyty u mechanika
Objawy awarii maglownicy
Średnio maglownica powinna bezawaryjnie działać mniej więcej przez 10 lat lub wystarczyć na przejechanie ok. 150 do 200 tys. km. Oczywiściej jej żywotność zależy od wielu czynników, od producenta, a także od warunków eksploatacji pojazdu, czy stylu jazdy kierowcy itp. Najczęstszymi symptomami uszkodzonej maglownicy są:
Przeczytaj również: Kompleksowa naprawa samochodów - co obejmuje?
bardzo wyraźne i charakterystyczne stuki, które dochodzą najczęściej podczas skręcania,
wyciek płynu z uszczelniaczy maglownicy zwany potocznie poceniem się kierownicy,
zmniejszenie komfortu jazdy, które objawia się problemami z systemem wspomagania kierownicy, luzami w kierownicy, a nawet jej blokadą.
Jak regeneruje się maglownice?
Uszkodzoną maglownicę można poddać regeneracji jedynie w doświadczonych i odpowiedzialnych warsztatach samochodowych. Dobrym przykładem profesjonalistów jest działający w Lublinie serwis samochodowy Auto Układ, który zajmuje się także naprawami układów wydechowych i regeneracją tylnych belek w samochodach Peugeot, Renault i Citroen. Naprawa układu kierowniczego rozpoczyna się przeglądem maglownicy. Do najczęściej wykonywanych prac należą:
Przeczytaj również: Częste problemy z maglownicą: przyczyny, objawy i rozwiązania
oczyszczenie listwy z korozji,
szlifowanie lub nakładanie chromu technicznego na listwę,
tulejowanie obudowy zaworu dystrybucyjnego,
honowanie cylindra obudowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana