Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zmierzyć grubość powłoki lakierniczej samochodu?
Pomiar grubości powłoki lakierniczej samochodu może rozwiać wiele wątpliwości. Najczęściej wykonuje się go dla sprawdzenia, czy powłoka lakiernicza pojazdu jest oryginalna i czy praca lakiernika została wykonana prawidłowo. Jest też pomocy podczas przeprowadzania renowacyjnych prac lakierniczych. Dowiedz się, jak zmierzyć grubość powłoki lakierniczej auta?
Czy pomiar grubości lakieru jest ważny i o czym może nam powiedzieć?
Pomiaru grubość powłoki lakierniczej dokonuje się najczęściej podczas zakupu pojazdu używanego. Jeśli więc masz wątpliwości, czy samochód ma lakier oryginalny, wystarczy zmierzyć jego grubość. Upewnisz się, że auto nie przechodziło żadnych napraw lakierniczych, czyli nie uczestniczyło w wypadku lub kolizji drogowej. Pozwoli Ci także ocenić jakość prac blacharsko-lakierniczych dokonanych podczas reperacji auta. Niepokojąca grubość warstwy lakierniczej może wskazywać na nieprofesjonalne naprawy z użyciem zbyt dużej ilości szpachli. Jak można dowiedzieć się od specjalistów Autoryzowanej Stacji Obsługi Samochodów z Lublina, pomiar grubości powłoki lakierniczej umożliwia także sprawdzenie, czy powłoka lakiernicza jest wystarczająco gruba do przeprowadzenia renowacji za pomocą polerowania.
Mierniki do pomiaru grubości lakieru samochodowego
Do pomiaru grubości powłoki lakierniczej służą specjalistyczne mierniki. Są to elektroniczne grubościomierze – przyrządy pomiarowe przeznaczone do nieniszczących badania grubości materiałów. Wykorzystują one zjawisko indukcji elektromagnetycznej lub prądów wirowych. Za pomocą trzech cewek mierzą grubość warstwy niemetalicznej, a dokładniej odległość od metalicznego podłoża do powierzchni miernika. Element pomiarowy w niektórych wersjach umieszczony jest na obudowie, w innych zaś w sondzie połączonej z miernikiem przewodem. Dostępne są trzy rodzaj sond – kulkowa, dociskowa i płaska. Mierniki z oznaczeniem Fe mierzą grubość lakieru tylko na stalowych elementach nadwozia, natomiast oznaczone symbolem AI/Fe również na powierzchniach aluminiowych.
Jak przebiega pomiar grubości lakieru samochodowego?
Mierzenie grubości lakieru polega na przykładaniu sondy do poszczególnych element nadwozia pojazdu. Warto pamiętać, aby samochód był czysty, bez kurzu i innych zabrudzeń, które mogłyby zafałszować wynik pomiarów. Pomiar warto rozpocząć od dachu, czyli elementu najmniej narażonego na uszkodzenia. Następnie dokonać pomiaru na masce, błotnikach i drzwiach, a także progach i słupkach. Do interpretacji wyników może posłużyć poniższe zestawianie:
poniżej 70 μm – lakier za cienki,
70 - 160 μm – lakier oryginalny,
160 - 300 μm – dwie warstwy lakieru,
powyżej 300 μm – obecność nadmiaru szpachli.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana