Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kiedy konieczna jest wymiana filtrów DPF na nowe?
Kiedy wymienić filtry DPF? Ta kwestia związana z utrzymaniem samochodów stała się ostatnio bardzo istotna, zwłaszcza że wiele marek motoryzacyjnych stosuje te rozwiązania w swoich pojazdach. W artykule postaramy się wyjaśnić, czym są filtry DPF, jakie są symptomy wskazujące na konieczność ich wymiany, a także jak prawidłowo dbać o ich stan.
Czym są filtry DPF?
DPF (Diesel Particulate Filter) to filtr cząstek stałych, który jest nieodłącznym elementem układu wydechowego samochodów z silnikiem Diesla. Jego głównym zadaniem jest redukcja emisji szkodliwych substancji powstających w wyniku spalania paliwa. Filtr DPF przede wszystkim oczyszcza spaliny z cząstek stałych, a następnie przesyła je do układu wydechowego. Działanie tego urządzenia ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego, ponieważ pozwala zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Przeczytaj również: Na czym polega czyszczenie DPF?
Od czego zależy żywotność filtrów DPF?
Wartościowe systemy kontroli emisji spalin to klucz do utrzymania naszych samochodów w dobrym stanie technicznym oraz jednocześnie dbanie o środowisko. W przypadku filtrów DPF, ich żywotność zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy czy rodzaj używanego paliwa. Istnieje jednak kilka sytuacji, które mogą świadczyć o konieczności wymiany tego elementu w naszym pojeździe.
Przeczytaj również: Czym powinien charakteryzować się dobry olej napędowy?
Co wskazuje na konieczność wymiany filtrów DPF?
Po pierwsze, jednym z najbardziej oczywistych objawów jest zapalenie się kontrolki informującej o konieczności regeneracji filtra DPF. W przypadku nowszych samochodów może to być konkretna ikonka w kształcie filtra, natomiast w starszych modelach może to być ogólna kontrolka silnika. Jeśli kontrolka ta nie gaśnie pomimo próby przeprowadzenia regeneracji, może to oznaczać, że filtr jest już mocno zatarty i wymaga wymiany.
Po drugie, występujące problemy z osiągami pojazdu również mogą świadczyć o konieczności wymiany DPF. Spadek mocy silnika, zmniejszenie prędkości maksymalnej czy wydłużenie czasu przyspieszenia – to wszystko może być efektem zatkanej jednostki. Kolejnym objawem problemów z filtrem DPF może być wzrost zużycia paliwa. Jeżeli zauważymy, że nasz samochód zaczyna palić więcej niż zwykle, warto sprawdzić stan filtra, ponieważ jego zanieczyszczenie może powodować wyższe zużycie paliwa.
Warto również pamiętać, że nawet jeśli żadne z tych objawów nie występuje, producenci zalecają wymianę filtra DPF co pewną ilość przejechanych kilometrów. W przypadku większości pojazdów jest to około 150 000 km, jednak warto sprawdzić dokładnie w instrukcji obsługi własnego samochodu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana