Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega różnica między naprawą a regeneracją pompy ABS?
Układy ABS stanowią standardowe wyposażenie samochodów pozwalające na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy przez ułatwienie hamowania awaryjnego przez zapobieganie zjawisku blokowania się kół. Za właściwe funkcjonowanie systemów tego rodzaju odpowiada dobra współpraca elektroniki w postaci czujników oraz sterownika i klasycznej pompy zwiększającej lub zmniejszającej ciśnienie krążącego w instalacji płynu hamulcowego.
Jak działa pompa ABS i co może ulec w niej awarii?
Zadaniem układu ABS jest zmniejszenie prawdopodobieństwa zablokowania się hamulców tj. wystąpienia zjawiska tarcia dynamicznego między nawierzchnią a czołem opony, a zamiast tego doprowadzenie do pulsacyjnego hamowania przy pojawianiu się tarcia statycznego. Jest to możliwe dzięki modulowaniu ciśnienia płynu hamulcowego krążącego w instalacji i powodującego zaciskanie się szczęk na tarczy wskutek ruchu tłoczków. Osiąga się to za sprawą pracującej w układzie pompy. Wykorzystuje ona napęd dostarczany przez silnik elektryczny, co pozwala na uruchamianie zespołu pompowego. ABS korzysta także z zaworów elektromagnetycznych, sterujących przedostawaniem się płynu do przewodów hamulcowych. Konstrukcja pompy jest dość prosta – znajduje się w niej tłok przemieszczany pod wpływem ruchu krzywki połączonej z silnikiem. System ma prostą budowę, jednak jest intensywnie eksploatowany, ponieważ jest używany nie tylko w czasie hamowania, ale również jest podstawą funkcjonowania układów kontroli trakcji zapobiegających poślizgom. Z czasem może to doprowadzić do sytuacji, w której konieczna okaże się naprawa pompy ABS. W Łodzi usługi tego rodzaju świadczy firma Galanciak Holding.
Przeczytaj również: Kiedy trzeba wymienić pompę ABS w samochodzie?
Regeneracja a naprawa pomp ABS
Celem zarówno naprawy, jak i regeneracji pompy układu ABS jest przywrócenie jej pełnej sprawności. Różnice między tymi procesami polegają na zakresie niezbędnych czynności. O naprawie mówi się z reguły wówczas, gdy w grę wchodzi usunięcie niewielkiej usterki np. jedynie wymiana uszczelnienia. Z regeneracją mamy do czynienia wtedy, kiedy w podzespole doszło do zużycia i uszkodzenia większej liczby elementów, a prace mają charakter bardziej kompleksowy. Galanciak Holding z Łodzi zajmuje się profesjonalną naprawą pomp ABS, specjalizuje się ponadto w obsłudze sterowników skrzyń biegów Multitronic.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana