Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zastosowanie metody PDR w naprawie karoserii po gradobiciu
Metoda PDR polega na usuwaniu wgnieceń poprzez wypychanie lub odciąganie blachy. Takie naprawy wykonuje się w specjalistycznych warsztatach, które mają doświadczenie w ich przeprowadzaniu. Technika PDR Sprawdza się w sytuacjach, gdy uszkodzeniom nie uległa powłoka lakieru, np. na skutek gradobicia. W jaki sposób przeprowadza się bezlakierową renowacje karoserii?
Metoda PDR — na czym polega?
Metoda PDR, czyli Paintless Dent Repair, to naprawa wykonywana w technice bezklakierowego usuwania wgnieceń. Ta metoda pozwala pominąć wszystkie pracochłonne i ryzykowne etapy związane z ingerowaniem czy naruszaniem fabrycznych powłok ochronnych. Zbędne okazuje się więc ponowne lakierowanie elementów nadwozia, szpachlowanie czy szlifowanie oryginalnej powłoki lakieru. Z uwagi na brak czynników lotnych w procesie naprawy, metoda ta jest bezpieczna dla pracownika i w pełni ekologiczna.
System PDR stosuje się w przypadku usuwania wgnieceń powstałych na skutek:
opadów gradobicia,
spadających kasztanów,
spadających nawisów śnieżnych,
szkód parkingowych i aktów wandalizmu,
wszystkich sytuacji, w których nie została naruszona powłoka lakieru.
Metoda PDR stwarza możliwość usunięcia wgnieceń na karoserii, pod warunkiem że nie pękł lakier ani nie została rozciągnięta blacha elementu. Jako ograniczenie wskazuje się nie wielkość odkształcenia, a jego charakter — ostre załamania lub mocne naprężenia na powierzchni wgniecenia nie pozwalają na usunięcie uszkodzenia bez lakierowania w technice PDR.
Naprawa wgnieceń karoserii po gradobiciu
Gradobicie może spowodować spore uszkodzenia w aucie. Wybite szyby i zniszczona karoseria to dwa najczęstsze skutki burzy z gradem. Powstałe w ten sposób wgniecenia można usunąć z wykorzystaniem metody PDR. W przypadku wgnieceń na dachu zazwyczaj stosuje się technikę wypychania. Po zdjęciu podsufitki z użyciem specjalnych narzędzi wypycha się karoserię od strony wewnętrznej.
W miejscach uszkodzeń, do których nie za się dostać od środka pojazdu, z wykorzystaniem gorącego kleju zakłada się plastikowe adaptery, czyli grzybki do kleju. Następnie wyciąga się wgniecenia przy pomocy pullera lub młotka bezwładnościowego.
Takie naprawy blacharskie, wykonywane np. w Perfektauto, okazują się szybkie i bezinwazyjne, a jednocześnie zachowana zostaje grubość powłoki lakierniczej sprzed renowacji. Naprawiane elementy nie są lakierowane, dzięki czemu wartość samochodu pozostaje niezmienna. Dodatkowo, koszty przeprowadzanie takiego zabiegu są stosunkowo niskie, a elementy poddane naprawie nie korodują.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana