Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Znaczenie pasów napędowych w motoryzacji
Jesteś miłośnikiem motoryzacji? Budowa silnika jest dla Ciebie fascynującym tematem? Próbujesz samodzielnie naprawiać wybrane elementy? Z pewnością chociaż raz spotkałeś się z określeniem „pas napędowy”. Czym on w rzeczywistości jest, jakie są najczęściej stosowane w motoryzacji, a także, do czego służą — odpowiedzi na te pytania odnajdziesz z niniejszym artykule. Przeczytaj i sprawdź, a wkrótce budowę silnika opanujesz do perfekcji!
Co to jest pas napędowy?
Pasy napędowe przekazują napęd z silnika do jego osprzętu. Przenoszona moc wymaga zastosowania pasa, którego specyfika pasuje do wybranej przekładni. Działanie elementów jest zależne od sprawności pasa. Jego zerwanie grozi unieruchomieniem samochodu, co w efekcie może generować duże koszty naprawy, łącznie z koniecznością wymiany całego silnika. Pasy napędowe są w stałej eksploatacji, dlatego do ich produkcji używane są wytrzymałe tworzywa, w tym np. poliuretan lub neopren, które zapobiegają szybkiemu zużyciu elementu.
Gdzie w motoryzacji wykorzystuje się pasy napędowe?
Pas służy do przekazywania napędu do następujących elementów:
układu rozrządu;
pompy cieczy chłodzącej;
pompy wspomagania kierownicy;
sprężarki klimatyzacji;
alternatora.
Chcąc mieć pewność zastosowania w samochodzie wysokiej jakości pasa napędowego, warto skorzystać z oferty dystrybutora i producenta artykułów przemysłowych, firmy Walor, której pracownicy pomogą dobrać pasek pasujący do danego modelu pojazdu.
Jakie pasy napędowe wyróżnia się w motoryzacji?
Pasy klinowe mają trapezowy przekrój i są zbudowane warstwowo. Całość owija się taśmą płócienną. Wyróżnia się pasek klinowy zębaty, który produkuje się z wewnętrznym uzębieniem. Pasy klinowe stosuje się w celu zmniejszenia tarcia, co wydłuża żywotność silnika. Pasy wielorowkowe, czyli wieloklinowe, zyskały popularność, ponieważ pozwalają pracować na kołach pasowych o małych średnicach. Są trwałe i pozwoliły wyeliminować piszczenia. Pasy zębate mają po wewnętrznej stronie koło zębate, które pozwala na pracę bez poślizgów. W motoryzacji najczęściej stosuje się je w rozrządzie silnika.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana